Acasa - Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal - Reclamatii - Termeni si conditii de utilizare si de incheiere - Politica de folosire a cookie-urilor
Asigurarea RCA
Asigurarea Casco
Asigurarea PAD (polita de asigurare a locuintei impotriva dezastrelor naturale)
Asigurarea de calatorie in strainatate TRAVEL
Asigurarea de Tractare Auto
Asigurarea CMR
Asigurarea ROTR
Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
Asigurarea Biciclistilor
Asigurarea de Malpraxis Medical
Asigurarea de raspundere civila profesionala a avocatilor
Asigurarea de raspundere civila profesionala a arhitectilor
Asigurarea de sanatate privata
Cum se comanda corect o asigurare RCA ?
Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
Ce este contractul RCA si cu ce difera fata de polita RCA ?
Riscurile acoperite si excluderile contractului RCA
Descrierea procesului de despagubire RCA
Constatarea amiabila
Tarifele de referinta RCA
Asiguratul cu risc ridicat
Decontarea directa RCA
Inlocuirea temporara a vehiculului avariat
Obligatiile asiguratului RCA
Asigurarea RCA multipla
Conducatorii auto in asigurarea RCA
Documentul Carte Verde
Verificarea asigurarii RCA
Cererea de despagubire RCA si cuantumul despagubirilor
Accident cu vehicul neasigurat RCA
Informatii despre schimbarile RCA din 2016
Asigurare RCA pentru inmatriculare / transcriere
Asigurare RCA pentru numar provizoriu
Informatii despre sistemul Bonus-Malus
Cum transferam clasa Bonus-Malus ?
Modificarea clasei B/M pentru PF
Informatii despre baza de date CEDAM
Cum se suspenda contractul RCA ?
Incetarea / desfiintarea / denuntarea contractului RCA
Restituirea primei de asigurare RCA
Fondul national de protectie
Suspendarea inmatricularii
Informatii despre ITP
Plata si livrare
Despre noi
Cum preluam o comanda si metode de plata explicate
Mandatul de brokeraj
Legea 191/2015 - Completari la Legea PAD
Informatii despre polita PAD
Ce fac in caz de dauna PAD ?

RCA Ieftin


Suntem aici pentru tine
De incredere din 2007
Siguranta este unul dintre cele mai dorite sentimente
2024.11
  Compania de brokeraj PREVENTIV Insurance Broker_RBK-754
  • MyAccount
  • Calculator Casco
    Calculator RCA
    Calculator PAD


    Informatii despre ITP


    8 oferte de asigurare
    cu un singur calcul
    Multiplu de o luna
    valabilitate 1 luna, 2 luni, 3 luni etc.
    Asigurarea pe email
    la plata prin instrumente bancare
    Calculator Casco Calculator RCA Calculator PAD
    1. Ce este ITP-ul ?

    Inspectia tehnica periodica este necesara pentru a pune in circulatie si utiliza pe drumurile publice un vehicul inmatriculat sau inregistrat in Romania.
    Art. 1 din OG 81/2000 prevede :
    Art. 1 Vehiculele inmatriculate sau inregistrate in Romania pot circula si pot fi utilizate pe drumurile publice din Romania numai daca starea lor tehnica este conforma cu Reglementarile privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, adoptate prin ordin al ministrului transporturilor.


    2. ITP anual pentru autovehiculele care au o vechime de cel putin 12 ani ?

    Da, autovehiculele care au o vechime de cel putin 12 ani se supun inspectiei tehnice periodice anual. Prevederea a fost adapotata prin Legea 260/2017 ce a modificat articolul 3 din OG 81/2000.
    Art. 2 lit. b) din OG 81/2000 modificata prin Legea 260/2017 prevede :
    b) autovehicule destinate transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune, la 2 ani, respectiv la 1 an in cazul autovehiculelor care au o vechime de cel putin 12 ani, cu exceptia vehiculelor de interes istoric;


    3. Este obligatoriu ITP-ul pentru un autovehicul nefolosit ?

    Daca nu se utilizeaza vehiculul nu este obligatorie inspectia tehnica periodica valabila insa este posibila suspendarea inmatricularii daca aceasta expira.



    4. ITP expirat ! Se poate suspenda inmatricularea ?

    Da, inmatricularea unui vehicul poate fi suspendata pentru detinerea inspectiei tehnice periodice expirate. Pentru mai multe detalii se poate consulta pagina Suspendarea inmatricularii la data expirarii/anularii ITP-ului.



    5. Cand se face prima inspectie tehnica periodica pentru un autovehicul nou ?

    Conform ultimelor modificari legislative inspectie tehnica periodica pentru un autovehicul nou se realizeaza la 3 ani.
    Art. 2 alin. (31) din OG 81/2000 modificata prin Legea 260/2017 prevede :
    (31) Autovehiculele destinate transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune se supun primei inspectii tehnice periodice la 3 ani, daca la data primei inmatriculari in Romania au fost noi.


    6. Deficiente minore, majore si periculoase

    Legea 260/2017 introduce in procesul de realizare a inspectiei tehnice periodice lista deficientelor posibile si a gradului de gravitate asociat acestora pornind de la deficiente minore pana la deficiente majore.
    Art. 2 alin. (10) din OG 81/2000 modificata prin Legea 260/2017 prevede :
    a) deficiente minore - deficientele care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehiculului sau impact asupra mediului, precum si alte neconformitati minore;
    b) deficiente majore - deficientele susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului sau sa ii puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, precum si alte neconformitati mai importante;
    c) deficiente periculoase - deficientele care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact asupra mediului.


    7. Autovehiculul are o deficienta minora dar si una majora. La ce categorie va fi clasificat ?

    Autovehiculul va fi clasificat in categoria care corespunde deficientei mai grave.
    Art. 2 alin. (11) din OG 81/2000 modificata prin Legea 260/2017 prevede :
    (11) Un vehicul care prezinta deficiente incadrabile la mai mult de o categorie de deficiente dintre cele prevazute la alin. (10) este clasificat in categoria care corespunde deficientei mai grave. Un vehicul care prezinta mai multe deficiente la acelasi element inspectat poate fi clasificat in categoria imediat superioara de gravitate daca se poate demonstra ca efectul combinat al acestor deficiente ar genera un risc mai mare la adresa sigurantei rutiere.


    8. Cand se considera inspectia tehnica periodica trecuta sau nu ?

    Art. 6 alin. (6) - (8) din OG 81/2000 modificata prin Legea 260/2017 prevad :
    (6) In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata doar deficiente minore, se considera ca inspectia a fost trecuta, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspectiei.
    (7) In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata deficiente majore, se considera ca inspectia nu a fost trecuta. Este necesara o noua inspectie a vehiculului in maximum 30 de zile de la inspectia initiala.
    (8) In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata deficiente periculoase, se considera ca inspec?ia nu a fost trecuta. Este necesara o noua inspectie a vehiculului in maximum 30 de zile de la inspectia initiala.




    Aplicatia RcaPedia